STAY HEALTHY

DSC_6353To jak będziesz żyć i jak będzie funkcjonować Twój organizm za kilka lat zależy tylko od Ciebie. Jedząc dostarczasz swojemu organizmowi paliwa
wiec zadbaj o to, aby było jak najlepsze. Nasze zdrowie to podstawa.

zdrowoooooo

 Zdrowe żywienie odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu zdrowia, a tym samym determinuje długość życia.
Dzięki zdrowemu odżywianiu możemy zadbać o piękną sylwetkę. Złe odżywianie doprowadza do wielu chorób min otyłości. Jeśli chcesz, aby Twoja dieta była bez zarzutów, zadbaj o to, by Twój jadłospis zawierał produkty spożywcze, które dostarczają, białko, węglowodany, tłuszcze, witaminy i składniki mineralne.

jemyyyy

Stawiaj na różnorodność w swojej kuchni. Twoje menu powinno zawierać jak najwięcej zdrowych i różnych produktów. Wtedy będziesz pewny, że dostarczasz swojemu organizmowi wszystkie potrzebne mu do funkcjonowania składniki.  Ważne jest nabycie odpowiednich nawyków, dzięki którym zdrowe żywienie wcale nie będzie trudne. Małymi krokami a osiągniesz sukces.

jem

Warto przy tym kierować się kilkoma prostymi zasadami:

  • Jedz mało, ale często – 4 do 5 posiłków dziennie.
  • Jedz powoli – nie śpiesz się podczas posiłków.
  • Śniadanie najważniejszym posiłkiem dnia – Zjadaj je nie później niż 2 godziny po przebudzeniu.
  • Kolacja ma być najmniej obfitym posiłkiem. Spożywaj ją zawsze 2 godziny przed snem, w przeciwnym razie będziesz w nocy głodny.
  • Dużo pij – minimum 1,5 litra wody niegazowanej dziennie, ale też herbaty – zielone, czerwone i ziołowe. Unikaj napojów energetyzujących, gazowanych i kolorowych.
  • Urozmaicaj posiłki – niech twoje obiady będą kolorowe i pełne różnych składników odżywczych.
  • Warzywa to samo zdrowie – zjadaj je na surowo lub gotuj na parze.
  • Mleko też jest potrzebne – pij regularnie mleko zawierające 2-3,2% tłuszczu, jedz sery półtłuste, kefiry, maślanki oraz jogurty naturalne.
  • Chude ryby to cenne źródło białka o wysokiej wartości odżywczej – jedz je przynajmniej 3 razy w tygodniu.
  • Uważaj na mięso – wybieraj to białe.w miarę możliwości, zastępuj je rybami.
  • Spożywaj ciemne pieczywo – staraj się także wyeliminować pieczywo pszenne, a ziemniaki zastąp kaszą gryczaną, jęczmienną lub kuskusem.
  • Nie smaż potraw w głębokim tłuszczu – jeśli już musisz smażyć, używaj oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego. Tłuszcze zwierzęce podnoszą poziom cholesterolu.
  • Nie jedz słodyczy– zamiast nich spożywaj świeże bądź suszone owoce.
  • Im mniej soli, tym lepiej.
  • Unikaj alkoholu, ponieważ jest bardzo kaloryczny – 1 gram alkoholu to aż 7 kcal. W wyjątkowych sytuacjach wybieraj czerwone wino, które zawiera polifenole, korzystnie wpływające na układ krążenia.

JEDZENIE MA BYĆ SMACZNE 🙂